zondag 2 oktober 2011

Een ander zichtpunt

Na vele weken van lijdzaam toekijken heb ik eindelijk de koe bij de horens gevat. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik last heb van hoogtevrees en behoorlijk ook. Nu heb ik de laatste tijd gemerkt dat hoogtevrees niet zo'n goede combinatie is met ladders in nieuwbouwhuizen.Wij hebben gekozen voor een grote vide in de hal, omdat we dat erg mooi vinden. En vide is natuurlijk een mooi woord voor een heel groot gat!

Toen de verdieping nog maar pril aanwezig was, lag er nog een grote houten plaat over dit gat heen waar de noeste werkers een gat in hadden gezaagd waar de ladder en de beklimmer net door heen kon kruipen. Zelfs ik durfde onder lichte dwang (en zelfs af en toe zware dwang) de ladder te beklimmen. Tot op een dag de houten plaat ineens was verdwenen. Ik wou me natuurlijk niet laten kennen en ben toch dat grote gat ingeklommen om daarna plechtig te beloven dat ik wel zou wachten op de komst van onze trap!

Nu is er de laatste tijd zoveel veranderd boven dat ik de komst van de trap eigenlijk niet meer af wilde wachten. Maar ja, die hoogte hè! Die hield me echt tegen. Onze timmer/klusjesman maakt er al elke keer grapjes over.

Vandaag heb ik het dan toch gedaan. Onder de bemoedigende woorden van mijn trouwe echtgenoot ben ik vandaag de strijd met mezelf (en de trap) aangegaan. Het is me gelukt! Ik ben echt boven geweest en ik durf zelfs te stellen dat me dat in de toekomst nog vaker gaat lukken. Voor de twijfelaars onder jullie, fotografisch bewijs is toegevoegd!

 De badkamer van de kinderen heeft een douchemuurtje.

Dit is niet boven, maar wel mooi

De inloopkast van Anne, arm meisje

 Onze inloopkast, niet eens zoveel groter

De kamer van Anne (en het bed past....)

De kamer van Emma met geheime kast

De kamer van Gijs

Onze slaapkamer

Een prachtig stukje vakwerk op de overloop

Het uitzicht vanuit onze douche

De waskamer, nu al de minst favoriete ruimte in het huis

1 opmerking:

  1. Mooie foto's. Ik heb het boven helemaal nog niet gezien.....maar ik heb WEL het best excuus! Knap van je hoor, het overwinnen van die hoogte! Zelf heb ik meer last van valvrees. Die hoogte is niet erg, het neerkomen dat is pas erg!

    BeantwoordenVerwijderen